مسابقات "مدهامتان" رقابت قرآنی بچه های مسجد است
مسابقات "مدهامتان" رقابت قرآني بچه هاي مسجد است

مسابقات "مدهامتان" رقابت قرآنی بچه های مسجد است

جعفرپور مسابقات قرآني "مدهامتان" را رقابت قرآني بچه هاي مسجد دانست و گفت: حفظ قرآن بايد همگاني شود.
شناسه خبر : 49067 تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۳۹

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از استان گیلان، فراخوان ثبت‌نام شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در حالی در گیلان منتشر شد که پانزدهمین دوره کشوری آن به میزبانی استان فارس، رتبه نخست رشته حفظ کل را برای گیلان به ارمغان آورد. حسن جعفرپور جوان 22 ساله اهل شهرستان رشت است که سال گذشته موجب افتخار آفرینی بچه‌های مسجد استان شد. با او در خصوص این جشنواره و علاقه مندی‌اش به رشته حفظ کل به گفت و گو نشستیم.

 

وی با بیان اینکه از کلاس ششم ابتدایی به حفظ قرآن علاقه‌مند شدم گفت: حفظ آیات نورانی قرآن کریم را با تشویق پدر و مادر و به همراه دو برادر کوچکترم آغاز کردم. با مادرم به کلاس‌های قرآن می‌رفتم و همین کلاس‌ها موجب آشنایی من با خانواده قرآنی فلاح پور شد.

 

جعفرپور افزود: با شرکت در کلاس‌های استاد فلاح پور که از اساتید برتر کشوری هستند، به مدت سه سال به حفظ آیات قرآن به روش اصولی پرداختم و با عنایت خداوند متعال، حافظ کل قرآن شدم.

 

وی به برکات حضور قرآن در زندگی خود پرداخت و گفت: انس با قرآن موجب تحولات عظیمی در زندگی من شد و موفقیت‌های زندگی شخصی و اجتماعی خود را مدیون انس با قرآن هستم.

 

جعفرپور برگزاری مسابقات قرآنی را عاملی مهم در ایجاد انگیزه برای کودکان جهت گام برداشتن در مسیر قرآن دانست و تصریح کرد: مسابقات قرآنی " مدهامتان" مسابقاتی برای بچه‌های مسجد است که انس با قرآن را از مساجد آغاز کرده‌اند.

 

نفر اول رشته حفظ کل مسابقات قرانی مدهامتان با بیان اینکه باید با عشق وارد این عرصه شد گفت: حفظ قرآن بسیار راحت و نیازمند یک برنامه‌ریزی اصولی زیر نظر استادی باتجربه و پشتکار و اراده قوی است.

 

وی خواستار حمایت نهادها و سازمان‌های فرهنگی از بچه‌های مسجد و فعالیت کانون‌های مساجد به عنوان پایگاه قرآن شد و اذعان کرد: حفظ قرآن باید همگانی شود و تمام مدارس و ارگان‌های فرهنگی و دینی به این امر اهتمام ویژه داشته باشد تا بتوانیم آموزه‌های قرآنی را در جامعه پیاده سازی کنیم.